Снимка: Facebook

На днешния ден, през 1926 г., излиза първото издание на детската книжка от английския писател Алън Александър Милн.

Тя е първата от поредицата истории за плюшеното мече Мечо Пух, Кристофър Робин и техните приятели от Голямата гора. Книжката постига незабавен успех както в Европа, така и в САЩ. Продажбите й чупят всички рекорди в рамките на две години след първата й поява.

През 1924-та, по време на семейна разходка до Лондонската зоологическа градина, Кристофър Робин Милн, синът на писателя А.А. Милн, се запознава с мечока Уини. Кристофър се привързва силно към Уини и започва да го посещава често, като понякога дори влиза в клетката му.

Скоро сменя името на любимото си плюшено мече Едуард с Уини Пух (Winnie the Pooh), в чест на приятеля си от зоологическата градина.

Съществуват две версии за появата на втората част от името - Пух. Според едната, Пух е името на играчка лебед, която Кристофър по-рано е имал, а според другата - "пух" е звукът, който Мечето Едуард е издавало, за да пъди мухите от носа си.

Алан А. Милн се вдъхновява от приятелството на сина си с мечката Уини и от игрите му с плюшения Пух и започва да ги описва. Появяват се историите за приключенията на Мечо Пух, Кристофър Робин и техните приятели от Гората - Прасчо, Йори, Тигър, Кенга и Ру. Други герои от книгата, като Заека и Бухала, са вдъхновени от истински животни, виждани в покрайнините на гората Ашдаун.

През 1966 г. се появява и първият филм на "Дисни" с героите от Голямата гора. Късометражната лента има различен отзвук в САЩ и Англия - американците са очаровани, докато англичаните намират, че филмът омаловажава шедьовъра на Милн.

През 1996 г. от "Дисни" заявяват, че Мечо Пух е надминал по популярност всички други Дисни герои, с изключение на Мики Маус. Според данни на списание "Форбс" от 2005 г., индустрията с марката на Пух носи на компанията годишни приходи от над 5 млрд. щатски долара.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase