Снимка: outnow.ch

Според едно ново изследване да си прекалено добър служител не е на добре. Експертите твърдят, че най-качествените работници са най-претоварени, най-зле платени и най-недооценени.
Явно е, че тези които се мъчат да бъдат най-перфектни на работното място, всъщност вредят на себе си.

В едно проучване на Училището по бизнес в Дюк (Duke's Fuqua School of Business) се казва, че хората с най-висок самоконтрол обикновено са най-ощетени в службата, защото сами се натоварват с допълнителни проекти и в действителност заплащат цена за своите добродетели.

Изследователите са открили, че в крайна сметка най-компетентните хора са най-обременени със служебни задачи, защото шефовете очакват от тях най-много.

Така че ако се самопровъзгласите за супер компетентен и работлив служител, вие ще бъдете подложени на повече офис стрес, в сравнение с колегите си, които нямат вашите претенции.

Учените съветват да се научите да казвате „Не“
Тъй като хората очакват повече от вас, трябва да се научите кога да казвате „не“. Това за вас може да е силно смущаваща дума, но е дълбоко освобождаваща. Казвайки „не“ вие показвате, че имате визия и становище. Това не означава, че сте мързеливи, а просто означава, че имате други важни неща, върху които трябва да се съсредоточите. Не позволявайте на шефа или колегите си да се възползват от вашата добросъвестност. Допълнителният престой в офиса най-често не се заплаща.

Когато смятате, че вашият работодател иска да се възползва от вас, не се страхувайте да говорите открито. Поискайте повишение на заплатата или поне поискайте да намалят натоварването ви от някои конкретни задачи.

Още по темата можете да прочетете в Тialoto.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase