Снимка: outnow.ch

Какво всъщност означава да изградите силна фирмена култура? За някои предприемачи самата идея внушава бална зала за танци в офиса, стая за релакс, по възможност с басейн и др.

Фирмена култура не означава, че шефовете на всяка цена трябва да намерят начин да забавляват отегчените си подчинени.

И все пак, ако една фирма иска да се открои от конкуренцията си, тя трябва да привлече таланти и да намери начин да ги задържи. Един от тези начини е именно като осигури една приятна, позитивна атмосфера на работа за служителите си от всички нива в йерархията.

Ето и 7-те компонента на добрата фирмена култура.

1. Ако искате да ви се доверяват, трябва и вие да се доверите

Културата на доверие е важна, ако искате бизнеса ви да се радва на успехи. Ако вие сте шеф и се държите като надзорник, който иска да провери всеки един проект, то вие няма да успеете да изградите атмосфера на доверие със служителите си. Всеки успешен предприемач знае, че трябва да прехвърля част от отговорностите си на своите подчинени като ги остави да разперят крила.

2. Дайте възможност на служителите си да се опознаят

Хората трудно могат да си имат доверие, ако не се познават добре. Затова от време на време организирайте тиймбилдинги, фирмени партита и инициативи, за да могат хората ви да се опознаят извън офис средата.

3. Служителите ви трябва да имат хубаво работно пространство

Стерилните стаи с бели стени и бюра не са много красива и/или вдъхновяваща офис среда. Подобна обстановка трудно би могла да подейства като творчески катализатор на идеи. Затова се опитайте да създадете по-интересна и модерна работна среда за своите подчинени. Създавайки една иновативна обстановка в офиса, вие ще привлечете този тип хора, които ценят дизайна и новите технологии.

Още по темата можете да прочетете в Tialoto.bg.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase