Снимка: photl.com

Училището е важно за децата не само от гледна точка на знанията, които те придобиват там, но и социалните умения, на които средата ги учи. В началното училище нещата приличат повече на естествено продължение на предучилищните групи.

Децата все още са малки, учат се да пишат, да четат, да смятат. Но с преминаването в по-горна училищна степен нещата започват да се променят. 

Средният курс на обучение е период, в който могат да настъпят много промени, препъникамъни и проблеми. Избягването на тези предизвикателства може да помогне на детето ви да извлече максимума от опита си в средния курс на училищното обучение. 

Кои са капаните, които могат да бъдат избегнати в този училищен период? 

„Стадното мислене“ 

Този колективен манталитет е много характерен за повечето хора. Индивидуалистите са малцинство. Но според общата психология се смята, че именно индивидуалистите са по-прогресивни, идейни и продуктивни. 

Разбира се, умението за колективна работа е качество, което е ценно в доста професии, но то не означава да не умееш да взимаш решения самостоятелно, а да умееш да се сработваш добре в екип.

За да подкрепите индивидуалността на детето си, го насърчавайте да мисли хем самостоятелно, хем вътре в социума. Поощрявайте интересите му, хвалете успехите му, говорете и анализирайте интересите и страстите му – така ще възпитате личност, която знае какво харесва и знае защо го иска. 

Загуба на контрол 

С настъпването на средния курс на обучение в училище идват и още по-големи отговорности. Покрай тях загубата на контрол е почти в кърпа вързана. Децата имат да мислят за домашни, задачи, четене, проекти, извънкласни дейности. Как да бъдат еднакво добри във всичко?

Повече по темата може да прочетете в  Az-jenata.bg.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase