Снимка: photl.com

До голяма степен работната атмосфера зависи не толкова от шефа, колкото от колегите, с които човек работи. Няма нищо по-хубаво от приветлива среда, в която сте заобиколени от готини колеги, с които не само може да работите, но и да развеселявате деня си.

За съжаление обаче, в голяма част от фирмите има така наречените негативни служители. Те са различни типове, но всички си приличат по едно нещо – от тях лъха негативизъм в големи дози. Работата с тях се превръща в мъчение и предизвикателство едновременно.

Истината е, че няма как да ги контролирате, но пък можете да контролирате начина, по който избирате да общувате с тях.

Ето някои от най-често срещаните отрицателни личности на работното място и идеи за това как да се справите ефективно с тях:

1. Носителите на лоши новини.

Тези хора се наслаждават на негативното и намират нещо привлекателно в проблемите. Те нямат търпение да ви кажат, че доставчикът е направил някаква грешка, нещо се е объркало или пък, че тази година няма да има празнични бонуси. Дори вие самите да не сте негативни, тези настроения няма как да не окажат влияние и върху вашата личност. Всъщност изследвания показват, че негативността на работното място създава токсична среда, която оказва неблагоприятно въздействие върху психическото, емоционалното и физическото благосъстояние на служителите.

Как да се справите с тях:

За да си спестите разговора с подобен тип колега, единственото, което можете да направите, е да потърсите бърз начин за бягство. Например кажете, че имате важен разговор, който трябва да проведете веднага.

2. Клюкарите.

В корпоративната среда понякога изглежда, че слуховете сякаш не спират. Отнякъде се чуват новини за съкращения, за наемане на нов човек, повишение или уволнение... Доказани или не, тези слухове циркулират отново и отново и обикновено се разпространяват от едни и същи хора, които обичат интригите.

Как да се справите:

В много случаи клюките имат много малко общо с истината. Ако някой колега дойде и ви каже поредната клюка, започнете да задавате въпроси – те убиват удоволствието на клюкарите. Можете да кажете нещо от сорта на: „Това звучи доста крайно. Сигурен ли си? Откъде го знаеш?“. Другият вариант е да отговорите, че не обичате да говорите за политиката на офиса и това не е ваша работа.

Останалите може да прочетете в Tialoto.bg.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase