Снимка: sxc.hu

Като изключим кризата, която се отрази доста негативно на много сфери в бизнеса, има и други неща, които могат да му повлияят зле, без дори да си давате сметка за това. За да успеете да вдигнете на крака фирмата си отново, вие трябва да знаете какви са реалните ѝ проблеми и защо сте стигнали в тази задънена улица.

В борбата си да оправи финансите на компанията, за която работи (или притежава), човек осъществява промени, които още повече го дърпат надолу.

Ето защо е важно да подложите управлението си на внимателен и сериозен самоанализ, за да разберете какво точно убива бизнеса ви. Ето и няколко от сигурните „убийци".

1. Страх

Мисълта за промяна понякога е страшна и човек не дръзва да опита по-различен от поетия досега път. Той стриктно продължава да се движи (и да движи фирмата си) по добре отъпканата пътека, която обаче „източва кръвта" на компанията малко по малко, докато и последната капка живот в нея не угасне.

Решението: Идете до ръба на пропастта, погледнете надолу и скочете, дори ако не виждате вода отдолу. Когато няма други изгледи за успех, се оказва, че рискът е единственият възможен начин нещо да се промени към добро или лошо. А то понякога няма накъде по-зле да става, така че рискът е оправдан.

2. Объркване

Често хората използват погрешна информация или - казано с други думи, лоша стратегия, в желанието си да променят нещо за доброто на фирмата. Ако методът ви е обречен на провал от самото начало, тогава няма значение колко яростно се опитвате да се придвижите от точка А до точка Б. Най-вероятно не гледате правилната карта на маршрута, който търсите.

Решението: Най-добре се потопете по-надълбоко в тази стратегия, която иначе ви изглежда успешна. Преди да започнете да я следвате, я обмислете от всички страни, вижте какво може да се обърка по пътя и изобщо се опитайте да си отговорете на всички въпроси и всички неясноти, за които се сещате в началото.

Останалото прочетете в Tialoto.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase