Снимка: архив Reuters

В Русия функционира паралелен алкохолен пазар и той става все по-голям. Близо 10 на сто от жителите на страната, от 12 до 15 милиона души, виждат алтернатива на водката в различни медицински препарати и козметични лосиони. Това са изводи от разследване на руския вестник "РБК", цитиран от BBC.

Дори събрани заедно, продажбите на всички най-популярни марки алкохол в Русия отстъпват по обем на глоговата тинктура - капките, наричани в бита просто "глог". Те заемат към 20 на сто от целия пазар - "дял, какъвто не са и сънували законопослушните лидери в производството на водка", пише вестникът.

Според Федералната служба за регулиране на алкохолния пазар малоимотните хора в Русия консумират годишно колосални количества такива лосиони и тинктури с 40 на сто съдържание на етилов спирт, равностойни на 170 милиона до 250 милиона литра водка. Търсенето им стабилно расте с почти 20 процента всяка година, отбелязва БТА.

На практика обаче е невъзможно да се докаже, че производителите продават алкохол, а не лекарства и козметика със спиртно съдържание, отбелязва "РБК".

На всяко шишенце с такъв препарат - "тинктура от овес", "тинктура от чушки" или "хлебен лосион", има инструкция за употреба: "20-30 капки по няколко пъти дневно преди хранене при разстройство на сърдечната дейност" или пък "да се втрива с памучен тампон в кожата на лицето с цел тонизиращо въздействие". Така че няма как да им се търси отговорност, заключава изданието.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase