Снимка: Reuters, архив

Стотици магазини на най-големите търговски вериги в САЩ отвориха снощи врати, въпреки че денят бе почивен заради отбелязването на Деня на благодарността, информираха ТАСС и БТА.

В страната започва сезонът на коледното пазаруване и огромните намаления.

Официално началото на този период се поставя с "черния петък", но големите вериги като Macy's, Target, Кohl's, J.C. Penney и Sears по традиция решиха да не дочакат приключването на празничния ден, позволявайки на милиони американци да си купят нужната стока на необикновено ниски цени още в четвъртък.

На самия "черен петък" намаленията обикновено достигат 90 процента. Много търговци обаче обявиха, че ще свалят цените неколкократно до понеделник.

Macy's съобщи, че около 15 000 души са били при отварянето на магазина на веригата в Манхатън в 6 часа вечерта местно време в четвъртък, информира Асошиейтед прес. Обектът ще работи цяла нощ, допълва ТАСС.

За да си купят стоката, която желаят, на най-ниска цена, много американци се редят пред магазините часове преди да са отворили. На най-популярните търговски места в Ню Йорк още от сутринта в четвъртък се трупаха десетки хора, предпочели да пренебрегнат традиционния обяд с пуйка на празника.

Прогнозите са, че само за четвъртък от отварянето на магазините до полунощ американците са изхарчили при разпродажбите около 3,8 милиарда долара, което е с 19% повече спрямо миналата година.

На самия "черен петък", според очакванията на специалистите, жителите на САЩ ще похарчат общо 8,8 милиарда долара, без да се включват онлайн продажбите, отбелязва ТАСС.

Истинският бум на продажбите в интернет се очаква в "кибер понеделника", който тази година е на 30 ноември. В този ден на практика всички големи онлайн магазини разпродават стока на изключително ниски цени. Миналата година в "кибер понеделника" бяха продадени стоки за над 80 милиарда долара.

Според Националната федерация за търговия на дребно на САЩ около 135,8 милиона потребители ще пазаруват този уикенд спрямо 133,7 милиона миналата година. Прогнозите сочат, че 30 милиона са избрали Деня на благодарността, а 99,7 милиона - "черния петък".

Федерацията очаква увеличение на продажбите с 3,7 на сто тази година до 630,5 милиарда долара за сезона. Някои компании обаче се отказват от тенденцията да отварят магазините си още в Деня на благодарността.

След като големите търговски вериги предизвикаха критики през последните години, че започват сезона на коледното пазаруване още във вечерта на Деня на благодарността, няколко компании решиха тази година да отворят чак в петък.

Търговска верига за облекло Ейч енд Ем (H&M) и Нордстром (Nordstrom), наред с Хоум депо (Home Depo) и книжарницата Барнс енд Ноубъл (Barnes & Noble), останаха затворени в Деня на благодарността.

Веригата, която продава екипировка за занимания на открито РЕИ (REI) дори заяви, че няма да отваря и в четвъртък, и в петък, като даде на своите 12 000 служители платен отпуск и ги прикани да прекарат време сред природата.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase