Снимка: БТА

Двата двигателя на самолета, който катастрофира в тайландската столица Тайпе по-рано тази седмица, не са работили преди падането на машината, пише в. "Фигаро", като се позовава на тавайнското Бюро за разследвания.

Според данните, с които разполагат разследващите, за определено време и двата двигателя не са действали. Сигнал за тревога се е задействал в машината, когато е угаснал десният двигател. Тогава самолетът се е намирал на 400 метра височина.

Още по темата
Поради неизвестна причина пилотът веднага е изгасил и левия двигател, а после се опитал да го запали отново, но безуспешно.

Разследващите сега ще се опитат да установят защо е спрян ръчно левият двигател въз основа на анализ на данните от черните кутии. Според пилот от "Еър Франс" може би катастрофата е причинена от човешка грешка или пък от замърсяване на горивото заради влажния климат в този район.

Катастрофиралият АТР 72-600 изпълняваше полет между Тайпе и остров Кинмен с 58 души на борда, петима от които членове на екипажа. 31 от пътниците са били китайци.

Спасени бяха 15 души. Загинаха най-малко 36 души, а най-малко 7 се водят за изчезнали.

След излитането си от летище в тайванската столица самолетът се е завъртял на една страна във въздуха, закачил е с едното си крило естакада и е паднал в река Цзилун. По-голямата част от корпуса му е потънала на няколко десетки метра от брега.

Директорът на тайванското Управление за гражданска авиация Лин Чимин заяви, че самолетът е бил в експлоатация по-малко от една година и преди едва седмица е преминал през операции по поддръжка. Пилотът имал стаж от 14 000 часа, а помощникът му -  4000 часа.

Франция прати експерти да участва в разследването защото катастрофиралият самолет се произвежда от френско-италиански консорциум - АТР, съвместно предприятие между френската компания "Еърбъс" и италианската "Финмеканика".

(БТА)

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase