Снимка: Reuters

Кока-Кола потвърди, че не рекламира вече в четири руски телевизии, предаде Ройтерс.

Компанията посочи, че спадът на продажбите през второто тримесечие са я накарали да промени маркетинговите си планове.

Руското бизнес издание "Комерсант" съобщи по-рано, че Кока-Кола е спряла рекламите в телевизиите Рен-ТВ, Пети канал (Пятый канал), Домашний и канала на министерството на отбраната Звезда.

Вестникът цитира източници, според които вероятно решението на компанията е свързано с американските и европейските санкции срещу Русия за ролята й в украинската криза, тъй като бизнесмен, засегнат от западните мерки, е свързан с три от телевизионните канали.

Кока-Кола отрича да има политически мотиви за решението й. В резултат на оценка на продажбите на напитки на Кока-Кола през второто тримесечие на 2014 година в Русия решихме да променим плана си за рекламна телевизионна дейност и да се съсредоточим върху ключови федерални канали и най-ефективните канали, като се има предвид нашата целева аудитория, посочи в електронно писмо говорителка на компанията. Няма политическа причина за решението, допълни тя.

Първите две телевизии, споменати от Комерсант - Рен-ТВ и Пети канал - са част от медийния холдинг Национална медия група на банката Росия на Юрий Ковалчук.

Ковалчук, който е близък съратник на руския президент Владимир Путин, бе засегнат от американските санкции през март и влезе в "черния списък" на ЕС миналия месец. Вашингтон посочи, че включва Ковалчук в санкциите, тъй като е "личен банкер" на Путин.

Той притежава и 25 процента в СТС Медия, която пък има дял в Домашний чрез Телкрест - подразделение на банката Росия.

Кока-Кола подчерта, че не е изтеглила рекламите си от други две телевизии, контролирани от СТС Медия - СТС и Перец.

Американската компания уточни, че продължава да рекламира в 13 руски телевизии, допълни Ройтерс.
 

/БТА/

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase