снимка: Ройтерс

Главният изпълнителен директор на Facebook Inc Марк Зукърбърг преработи изявлението за мисията на най-голямата онлайн социална мрежа в световен мащаб, за да подчертае подкрепата за клубове по интереси, организации на гражданското общество и други общностни групи, предава Ройтерс.

Този ход идва на фона на нов натиск с който се сблъсква Facebook от по-малки конкуренти като Nextdoor и Meetup, чиито онлайн мрежи обединяват съседи и хора в съседни области с общи интереси.

Зукърбърг заяви на страницата си във Facebook в четвъртък, че новата мисия е да „се даде на хората силата да изградят общност и да сближат света".

Предишната мисия беше „да се даде на хората силата да споделят и да направят света по-отворен и свързан". Преследването на тази мисия от страна на Facebook бе критикувано през последните 12 месеца, след като мрежата се превърна в едно от основните места за разпространение на така наречените „фалшиви новини“, за които мнозина мислят, че са повлияли на президентските избори в САЩ през 2016 г.  

Зукърбърг заяви през февруари, че иска да увеличи броя на потребителите на Facebook, които са членове на онова, което наричат „много смислени“ групи. Само около 5% са членове на такива групи, каза той.

Ръководителят на Facebook, с 1,9 милиарда потребители и приходи от 27,6 млрд. долара през миналата година, беше в Чикаго в четвъртък, за да се срещне с хора, които управляват групови страници във Facebook.

„Ако това, което се опитвате да направите, е да управлявате група, която има хиляди хора, имате нужда от инструменти, за да я управлявате", каза той в интервю за CNN. Facebook иска да изгради тези инструменти, добави той.

Продължението на материала вижте в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase