Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Краудфъндингът представлява интелигентен или съвременен начин да намериш средства, за да стартираш или развиеш своя бизнес. Идеята на краудсорсингът от друга страна се препокрива с тази на социалните проекти. Това каза Генадий Воробьов от Българската асоциация за дигитален маркетинг (БАДМ) в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

По думите му краудфъндингът е приложим за всякакъв тип проекти. В България има редица компании, които са се финансирали по този начин, отбеляза той, позовавайки се на примери. 

Според него най-удачен момент, в който може да се прибегне до подобно финансиране е достигането на фаза, при компанията разполага с работещ бизнес модел – "да видиш, че твоят продукт се позиционира добре на някакъв конкурентен пазар". Инвеститорите в такъв тип проекти могат да разчитат на 10-15-20% или повече процента възръщаемост, смята експертът. 

Воробьов коментира още тенденциите при дигиталния маркетинг. По думите му мобилните устройства продължават да бъдат тренд. Много статистики сочат, че мобилният трафик от доста време надвишава десктопния такъв, допълни той.   

Вижте повече във видеото на Bloomberg TV Bulgaria 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase