Снимка: архив Ройтерс

В Китай Facebook е забранен, но компанията увеличава усилията си да печели позиции в страната, пише Wall Street Journal.

Фирмата наема служители в Хонконг и вече има втори местен партньор, чрез който се опитва да достигне до рекламодателите. Освен това стартира специална кампания, за да привлече повече китайски компании, с които да работи, въпреки че потребителите нямат достъп до социалната мрежа в страната.

Целта е китайските компании да се възползват от възможността да достигнат до 1,39-те млрд. активни потребители на Facebook отвъд границите на азиатската страна.

Други фирми, чиито услуги са блокирани в Китай, също увеличават конкуренцията помежду си в континенталната част на страната. Google, която измести част от услугите си от Китай преди пет години заради проблеми, свързани с цензурата, пусна китайски канал за разработчици в YouTube миналия месец, а наскоро отвори и своя магазин Google Play за китайските създатели на мобилни приложения.

Този месец Twitter пък отваря първия си офис в Хонконг с надеждата да започне да печели повече от рекламния бизнес в страната.

От своя страна, Facebook търси повече клиенти като Youzu Interactive Co., шанхайски създател на онлайн игри. Youzu твърди, че броят на регистрираните дневни играчи на нейната популярна игра „League of Angels” е нараснал повече от два пъти, след като тя е похарчила по-голямата част от своя бюджет за реклама от 10 млн. юана (1,6 млн. долара) за кампания в социалната мрежа.

„Половината ни играчи идват от Facebook”, твърди Ли Уанкин, мениджър на Youzou, който се занимава с международната реклама. „Facebook е нашият най-важен инструмент в момента“.

Всичко това се случва в момент, в който Facebook увеличава усилията си да влезе в Китай. Пекин обаче забрани нея, Twitter и други чуждестранни социални мрежи.

И все пак експертите смятат, че Facebook има шанс да се представи добре, ако Пекин някога промени решението си. Китай разполага със собствени изключително популярни социални мрежи, но потребителите показват апетит и към други.

Същевременно съоснователят и главен изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг се опитва да наложи позициите си в Китай. През октомври той говори на приличен мандарин пред китайска публика в университет в Пекин. Освен това се срещна с шефовете на местни технологични гиганти като Джак Ма от Alibaba Group и Лей Джун, главния изпълнителен директор на китайския производител на смартфони Xiaomi. През декември той показа на местния интернет регулатор, който му беше на гости в централата на Facebook, че държи книгата на президента на Китай Си Дзинпин на бюрото си.

Не е ясно дали тези усилия се оценяват от Пекин. През последните месеци китайските власти затегнаха хватката си върху киберпространството и подновиха усилията си да принудят интернет потребителите да се откажат от своята анонимност. Властите не са отговорили на искането за коментар по случая.  

Повече новини за социалните мрежи можете да прочетете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase