Снимка: архив Ройтерс

LinkedIn се съгласи да плати 1,25 млн. долара, за да приключи дело, което твърди, че компанията не е успяла да запази паролите и личната информация на своите премиум абонати, пише ZDNet.

Случаят датира от юни 2012 г., когато компанията обяви, че руски хакери са откраднали повече от 6 млн. пароли от социалната мрежа, което се равнява на около 5% от потребителската ѝ база. Скоро след това потребител заведе дело, твърдейки, че LinkedIn е нарушила своето собствено споразумение с потребителите и декларацията си за поверителност на данните.

Ищецът изрично твърди, че LinkedIn се е провалила в опазването на паролите. В делото се посочва, че хакерите са използвали SQL атака, която им е дала достъп до базата данни на социалната мрежа.
Споразумението покрива физическите и юридическите лица в САЩ, които са платили за премиум абонамент между 15-и март 2006 г. и 7-и юни 2012 г., т.е. около 800 000 американци, пише New York Times.

Съгласно условията на споразумението, наложени от съдия Едуард Джей Давила от Окръжния съд на САЩ в Северния район на Калифорния, ищците имат право да предявят иск за 1,25 млн. долара. Действителната сума, изплатена на всеки ищец, ще зависи от броя на подадените искове.

Парите, останали след извършването на всички плащания, ще бъдат дарени на три неправителствени организации – Центъра за демокрация и технологии, на Световния форум Mellon CyLab и на Лабораторията за сигурност в САЩ. Ако сумата, изплатена на всеки ищец, се окаже под 10 долара, споразумението може да бъде преразгледано. 

Повече новини за социалните мрежи можете да прочетете в Investor.bg. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase