Снимка: архив Reuters

„Цената на сделката за придобиване на Globul е справедлива, но ние искаме да създадем допълнителна стойност за компанията и за клиентите, защото това е важно за развитието ни“, заяви изпълнителният вицепрезидент и директор за Европа на Telenor Кйел-Мортен Йонсен по време на пресконференция в София. 

По думите му България е много важен за компанията пазар, който има потенциал за растеж и това е сред основните причини норвежкият оператор да закупи втория по големина мобилен оператор у нас. Както вече е известно, норвежката компания придоби втория по големина български мобилен оператор за 717 млн. евро от OTE Group. 

Йонсен не пропусна да подчертае, че компанията му вече е активна на Балканите. „България пасва чудесно в нашето портфолио – ние сме в Унгария, Сърбия, Черна Гора, а сега и България – това е перфектна комбинация. Искаме да станем силен играч в региона и сме тук за дълъг период от време“, поясни мениджърът.

На няколко пъти Йонсен акцентира, че на българския пазар Telenor Group не идва като инвеститор, който в близко бъдеще ще продаде придобитата компания, за да спечели от сделката, а има сериозни намерения за развитие на бизнеса си в страната в дългосрочен план. Вицепрезидентът подчерта, че компанията му няма да става политически играч, няма да има политическо влияние и амбиции, а ще залага само на комерсиалното си присъствие. 

Още по темата
„Има само един начин инвестицията ни да се изплати – да сме сигурни, че доставяме релевантни и искани услуги, така че да сме предпочитан оператор. Опитът ни в три други страни в региона ни кара да вярваме, че ще сме в състояние да предложим услуги, които ще се харесат на клиентите, но засега не можем сме сигурни в това“, каза още директорът за Европа.

Въпреки това мениджърът отказа да навлезе в конкретика за плановете си за развитие на българската придобивка под предлог, че предстоят по-сериозни и задълбочени анализи на екипа на норвежката компания и ръководството на Globul.

Засега норвежците смятат, че Globul е добре позиционирана по отношение на клиентите и служителите си. „Ще се възползваме от опита си в телекомуникациите, силното присъствие в региона и експертизата на служителите на оператора и смятаме, че можем да уловим възможностите за растеж на българския пазар, особено по отношение на експанзията на услуги за мобилен пренос на данни и интернет“, поясниха още от концерна.

Все пак стана ясно, че основен приоритет ще бъде обновяването на мобилната мрежа, която по думите на Йонсен се справя добре за момента, но категорично не е готова да поеме бъдещите технологии и увеличен трафик. За да постигне по-добри резултати в това направление, норвежката компания е готова да си сътрудничи с останалите оператори, с които да се споделят ресурси.

„Нямаме все още решение дали да навлезем на телевизионния пазар“, заяви мениджърът на Telenor, визирайки опита в това направление на конкурентите си Mtel и Vivacom, които предлагат DTH услуги. „На този пазар сме активни в Норвегия и Швеция, но не и на други пазари, поне не засега“, поясни Йонсен.

„Мобилните плащания са интересна тема за развитие на всички мобилни оператори. Имаме подобни услуги в Пакистан, планираме такива услуги в Сърбия със Societe Generale, но това са услуги, на които ще гледаме внимателно“, каза още мениджърът.

Още новини за комуникации четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase