Бърз поглед на статистиките от последните няколко дни доведе до извода, че организирането, провеждането и обсъждането на протестите се случиха предимно в нета.

Основната идея за организирането на митингите се обсъждаше от седмици в най-различни форуми. В коментари под статии, анонимни и явни читатели на електронни издания призоваваха и агитираха да се излиза пред парламента.

Някои от тях оплюваха организаторите, като не им спестяваха цветисти епитети, други изразяваха активна подкрепа за идеята, а резултатът от всичко това доби реален вид пред сградата на Народното събрание.

Събралите се на протестите хора бяха предимно млади и интернет активни интернет потребители - с добра уеб култура и ясно изразени позиции.

Същите тези хора споделяха своите наблюдения и снимки от случващото се отново в нета.

Сравнение между днешните протести и тези преди 10 години може да бъде направено не само по отношение на гражданското съзнание и съпричастност към идеята, но и във връзка с медийното отразяване.

Ако протестната вълна тогава остана запечатана на страниците на вестниците, то днес интернет медиите се превърнаха в основни информационни посредници и носители на случващото се по улиците.

Нещо повече: новинарските сайтове и онлайн форумите не само отразяват събития - те обединяват хора и идеи, провокират гражданско самосъзнание и показват истинското отношение на обществото към властта.

Така, съвсем очаквано, на 14 януари 200 000 души влязоха в най-четената интернет медия – DNES.bg, за да се информират какво се случва на протестите и да изразят своята позиция.

Съдържанието на сайта пък в този ден бе разглеждано над 1 милион пъти.

Ръст в аудиторията в този ден отчитат всички уеб издания, включително и онлайн телевизиите, като re:TV например.

Подобна тенденция за нов фокус на медийните пристрастия на хората не изненадва никого. В Щатите финансовата криза изостри конкуренцията между интернет и телевизии в полза на интернет.

Най-впечатляващата президентска кампания също премина под знака на глобалната мрежа.

Вестници с над 140-годишна история фалират, а социалните мрежи и блоговете се радват на многомилионна популярност.

Предвид предстоящите активни месеци до изборите прогнозите са, че нещата ще се случват именно в Мрежата.

Защото там политиците ще могат да разчитат на таргетирани послания на много по-ниски цени от тези в телевизиите, а и ще имат съвсем реална, непосредствена представа за политическите нагласи в обществото.

И надали някой би се учудил, ако в близо бъдеще и самите избори започнат да се провеждат онлайн...

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase