Детските градини осигуряват дългосрочен ефект върху развитието на децата, откриха изследователи от лондонски университет, цитирани от Ройтерс.

Изследването, публикувано в „Science“, показва, че децата на 10 годишна възраст, които са започнали обучението си още с детските градини, показват с 27% по-високи резултати в математиката и се справят по-добре с другите предмети от връстниците си, започнали обучението си в по-късна възраст.

Общодостъпни детски градини има във Великобритания, Франция и скандинавските страни, а Китай инвестира, за да направи предучилищното обучение по-широкодостъпно.

Тази институция отсъства в САЩ, поради което авторите на изследването предупреждават, че „Америка ще загуби в дългосрочен план, ако не въведе предучилищно обучение“.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase