Снимка: Bulgaria ON AIR

Ще спрат ли тези 13 мерки, обявени от Министерството на вътрешните работи, войната по пътищата?

"Тези мерки дойдоха очаквано. Чухме за линеен подход - нещо, за което ние от Пътна безопасност от доста време настояваме. Пътна полиция да не стоят само на местата "касички" да чакат нарушителите, а да се движат с останалите участници в движението и да контролират", заяви Емил Марков от Института за пътна безопасност в студиото на "България сутрин".

По думите на Красимир Георгиев от Асоциацията на автомобилистите в България всичко се прави не, както пише в нормативната база, а както каже началникът.

Още по темата

"Към тези мерки бих добавил още една, която ще направи излишни останалите. Нека заплатите на контролните институции да бъдат пропорционални на пътната обстановка в страната. Законът е добър. Друг е въпросът, че не се спазва и не се следи за спазването му", допълни той.

"Трябва да има определени промени в закона. Трябва да се промени борбата със системните нарушителите. Трябва тези, които осъществяват контрол, също да спазват правилата", посочи Марков.

Мнението на Георгиев е, че ако децата и техните ръководители бяха с колани, можеше да има по-малко ранени.

"Истината е, че отговорност не може да носи само водача. Тази група е имала ръководител, който предварително трябва да инструктира пътниците. Почти съм убеден, че този водач няма достатъчно опит", коментира той пред Bulgaria ON AIR.

"След всяка тежка катастрофа правим акции, но реални резултати не се виждат", заключиха Марков и Георгиев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase