Снимка: архив, Булфото

Все по-сложна става ситуацията с обществения транспорт, обслужващ малките населени места. Кризата около автобусните курсове се задълбочава, а фирмите, които се грижат за превоза на живущите в по-крайните райони на страната оредяват.

Проблемите там се засилват и от факта, че няма и железопътен превоз. Точно такъв е случаят с община Върбица, където миналата седмица се преустановиха курсовете до областния център Шумен в събота и неделя.

Разредени бяха и автобусите в делничните дни. Причината са натрупани загуби и липса на желание от превозвачи да обслужват линията в нерентабилни дни и часове. Съществена част от проблема са и нелегалните таксита.

"Частни коли вървят пред автобусите, обират пътниците и въпреки че контролните органи са сезирани, няма адекватни мерки", заяви пред БНР Деян Банков от шуменския автотранспорт.

От своя страна община Върбица не смята да дофинансира частни превозвачески фирми, нито пък има правомощия срещу нелегалния превоз.

Подобна е ситуацията и в плевенския град Славяново. Изненадващо още преди местните избори бяха спрени по пет курса в двете посоки до Плевен, което засегна и ученици, и работещи. Жителите на няколко селища направиха протестна подписа за реорганизация на оцелелите курсове, но резултатът бе частичен. Все още решение на проблема няма. Близкото разстояние до областния център отново е предпоставка да се вихрят таксита.

Големи проблеми през настоящата година имаше и в Попово. През пролетта спряха общински линии. През есента пък бе прекратена линия до Русе, обслужваща и други селища. Причините отново бяха финансови.

А това са все населени места и райони от вътрешността на страната. В пограничните положението е плачевно. От доста време например няма рейсове през уикенда между Ямбол и Болярово. Ковачевци, Бобошево и Свищов бяха други общини, в които възникнаха транспортни проблеми през последните месеци.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase