Снимка: БТА

След символична първа копка от министъра на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков и инж. Светослав Глосов, член на УС на Агенция "Пътна инфраструктура", започна реконструкция с разширяване на пътя Пловдив - Асеновград.

Този проект е изключително важен и с него започваме усвояването на сериозна сума по ОП "Региони в растеж", каза в приветствието си министър Нанков. Той припомни, че 11-километровата отсечка е проектирана да бъде с габарити на автомагистрала още през 1982 година и е икономическа ос за развитието на няколко общини от Пловдивски регион и Родопите.

Разширяването на пътя се налага и заради големия трафик, който има по него, който е 28 000 автомобила на година, което е около 80 на сто от трафика на АМ "Тракия" между София и Пловдив.

Инвестицията е на стойност 24 792 216 лева, от които 21 073 384 лева са по оперативната програма, а останалите са от държавния бюджет. Срокът за изпълнение на проекта е 15 месеца. Проектът предвижда по две ленти с аварийна в посока с ширина от 9 метра, между които ще има разделителна ивица от два метра. Участъкът, който ще се ремонтира, започва с кръгово от кръстовището с околовръстния път и ще завърши пак с кръгово в началото на Асеновград.

Чрез същите съоръжение ще се извършат и връзките за Куклен и с. Крумово. Част от проекта ще бъде доработен след среща с кметовете на общините Пловдив, Куклен, "Родопи", Асеновград за изграждане на локални платна от двете страни на пътя, които да обслужват прилежащите фирми.

Министър Николай Ненков допълни, че следващите проекти по ОПРР са пътните отсечки Асеновград - Кърджали с инвестиции от 23 милиона лева и Пловдив-Кричим.

Той посочи пред журналисти, че най-добрият вариант за пътя по Кресненското дефиле е изграждането на две трасета - в посока София да се качи източно от дефилето, а в обратна посока - да се запази сегашният път, като се разшири и се изправят завоите. Според него пътят е геостратегически и част от транспортен коридор номер 4 и затова не трябва да се политизира. От всички варианти, по думите на Нанков, този съчетава максимално всички изисквания по екологично, икономическо и социално отношение.

Проектът включва изграждането и на необходимата екологична инфраструктура, която да защити всички биологични видове - мрежови съоръжения, надлези, тунели за животни, което включва и шест връзки между двете трасета. Нанков добави, че технологично този вариант е и най-лесно и бързо изпълним. Той каза, че на 11 септември ще се състои обществено обсъждане на проекта в общините Симитли и Кресна.

Нанков е категоричен, че е безумно да се копае тунел в район, който е сеизмично най-активен у нас и с наличие на тежки магмени скали с повишено съдържание на радиоактивни елементи, в това число и уран. Не не последно място посочи, че е изключително скъпо съоръжение, което по думите му ще отнеме минимум 6 години за строителството.

Ако до май-юни 2019 година нямаме строително разрешение, ще загубим европейското финансиране, каза още Николай Нанков.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase