Снимка: Архив Булфото

Малка е вероятността да падне блокадата на българската граница от гръцките фермери. Те се чувстват силни, тъй като към тях се присъединиха основните синдикати в страната. Фермерите са максимално екстремни в действията си, за да бъдат чути. В същото време добре си дават какво причиняват на българските превозвачи, но не ги интересува човешкия фактор. Така очерта ситуацията по границата международния редактор Лъчезар Вълев.

Като ответна мярка българите направиха контраблокада на границата.

"Контраблокадата няма да я вдигнем преди гръцките фермери да приключат с протестите. Дори мислим навсякъде границите с Гърция да бъдат затворени. Щом е ясно, че те ще правят каквото си искат, по-добре всички да знаят, че няма граница с Гърция и да си търсят алтернативни маршрути", заяви пред Bulgaria ON AIR изп. директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев.

Той допълни, че нервите на българските превозвачи не са издържали, тъй като гръцката страна е предприела всички мерки това да се случи.

"Нашите шофьори на границата стоят без храна, без пари, престояват на границата с дни. Превозвачите губят стотици евро, губят пазари", допълни той.

Арабаджиев изтъкна, че нашето правителство трябва да осъществи всички контакти и да принуди гръцкото правителство да си свърши работата.

"Проблемът е в гръцкото правителство, което не желае да влиза в конфликт с гръцките фермери и се оказа, че една малка група от хора могат да правят каквото си искат", коментира още той.

Георги Цанов от Съюза на международните превозвачи също е на мнение, че гръцката държава е абдикирала и гръцките власти не поемат ангажимент.

"Нашите шофьори са станали заложници, това си е един вид тероризъм. В момента загубите са за над 10 млн. евро и търсим начин да заведем искове, защото трябва да бъдем обезщетени по някакъв начин", заключи Цанов.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase