Снимка: Архив Булфото

Областният управител на Добрич Желязко Желязков и кметът на община Кюстендил Петър Паунов настояват влаковете по линиите Кардам–София и Радомир–Гюешево да не бъдат закрити при реформите в БДЖ.

Двамата градоначалници възразиха пред медиите срещу прекъсването на жизненоважните връзки за областите. Реформи, за които по думите им, те не са предупредени от БДЖ.

"Дòбричка област е сред най-отдалечените от столицата, в региона са включени осем общини и железопътният транспорт е предпочитан от пътниците през цялата година, особено през есенно-зимния сезон", се посочва в писмо на областния управител Желязко Желязков до транспортния министър Ивайло Московски.

"Основният пътникопоток в двете направления е от студенти, служители в командировка, както и социалнослаби жители на областта. Евентуалното съкращаване на бързия влак би довело до нарушаване връзките със столицата – административни, здравни, образователни, социални", се уточнява в писмото.

Премахването на влака ще създаде неудобства от финансово естество и социално напрежение сред населението в региона, се коментира в писмото.

Областният управител настоява дори към бързия влак допълнително да бъде прикачен спален вагон. В момента линията е губеща, защото пътниците търсят по-удобни начини на придвижване, смята той.

„Нито един влак по линията Радомир–Гюешево не трябва да бъде променян или закриван“, заяви на пресконференция кметът на община Кюстендил Петър Паунов.

Още по темата

Оказва се, че градоначалникът не е уведомен за това каква ще е реформата по ключовата за областта линия, която обслужва повече от 30 населени места в региона.

„Съкращаването на линии и на определени влакове за нас е неприемливо и недопустимо, защото това обрича цели региони на обезлюдяване. Ние няма да станем съучастници в подобно нещо. Ще поискаме информация за това, което се предвижда”, заяви Петър Паунов.

Кметът обясни, че не е ясна и съдбата на ключовия за фирмите в района товарен възел.

„Ако той се закрие, няма как на местния бизнес да му се налага да прави предварителни заявки, което ще затрудни изключително много фирмите“, посочи той.

Според кмета промените в БДЖ трябва да предвиждат и обновяване, а не само съкращаване.

„Провалът на БДЖ не идва от този регион. Няма как да говорим за Коридор №8, а в същото време да режем линии и вагони за скрап”, заяви Петър Паунов.

Той посочи, че след получаване на отговорите, общината ще се предприеме и конкретни мерки.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase