Снимка: БГНЕС

Нашият ангажимент е до края на мандата София да има поне един работещ лифт, за да може планината да бъде достъпна. Но няма как при всички други проблеми да се очаква това да стане за 6 месеца - това заяви кметът Васил Терзиев на брифинг в сградата на Столичната община за Симеоновския лифт. Преди дни стана ясно, че той спира да работи окончателно.

Той не работи от края на миналата година поради повреда на единия двигател. Сега обаче италианската фирма собственик обявиха, че съоръжението спира окончателно, понеже е остаряло и трудно за поддръжка.

Терзиев заяви, че ако през следващите три години София няма работещ лифт до Витоша или поне сериозен напредък по въпроса, то той и групата на ПП-ДБ-СС ще поеме отговорността.

Кметът обясни, че Столичната община може да възстанови един от лифтовете - Драгалевския.

"Ние обаче искаме да видим какви са възможностите за едно по-всеобхватно решение, което включва и другите съоръжения, Симеоновския лифт и инфраструктурата горе в планината, така че да не бъде модернизирано нещо на парче. Смятаме, че ако нямаме други възможности, и това би било голяма победа за софиянци", обясни кметът. Според общинския съветник Борис Бонев обаче има проблем и в самия договор - в него няма описани никакви задължения кои лифтове да работят и кога.   

По-рано днес пък от ГЕРБ поискаха оставката на зам.-кмета по правни въпроси Никола Лютов. Според тях той е бездействал по казуса и би бил виновен, ако столицата остане без нито един лифт до високите части на Витоша.   

По-рано във Facebook Борис Бонев защити велоалеите, които предизвикаха толкова много скандали.

Ето какво написа той:

Имах работа - ползвах колело. Не е страшно, не е лошо, не е бавно! Откакто ги има новите велоалеи и най-сетне що годе свързана мрежа в центъра, се забелязва осезаем ръст на велосипедистите. Особено впечатление прави големият брой деца, които ползват новата инфраструктура.

И нещо важно, което ми се струва, че често се забравя - колкото повече хора избират да се придвижват пеша, с колело или с градския транспорт, толкова по-малко коли ще има по улиците. Ерго, за онези хора, за които колата е необходимост, ще има по-малко трафик и повече места за паркиране. И понеже някой би спорил яйцето или кокошката - истината е ,че няма как да има велосипедисти без велоалеи. Така както имаше значително по-малко пътници в метрото, когато имахме 5 станции, спрямо сега, когато имаме 50", добави още той         

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase