Снимка: БГНЕС

Продължават дискусиите около ремонта на булевардите "Партиарх Евтимий", "Витоша" и "Фритьоф Нансен". Много се обсъжаха и нововъведенията за паркиране и алеите за велосипедисти. Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики заяви, че арогнатността на имащите власт стига до там, че не знаят кое е правилно и неправилно.

Пред БНР Русинова каза, че от Европейския център за транспортни политики не са против велосипедните алеи в столицата. Не са против и София да се развива като екологичен град. “Не мисля и че по-трудното за някои паркиране назад е проблем. Лошото е, че хора, които дойдоха на власт с обещанието да не правят като предишните, не само ги повтарят, но и ги задминаха”, коментира още експертът.

Русинова трудно си обяснява как такъв тип проект може да бъде съгласуван и одобрен. “Най-яростно го защитават от Спаси София и измислят какви ли не щуротии само и само да оправдаят това, което са направили“.

Експертът допълни, че с новият проект се нарушават два закона и 6 поднормативни акта. Освен това Русинова се учудва на монтираните черни колчета, чието светлоотразително фолио не е по стандартите за такива ситуации. Добави и че скоро колчетата няма да се виждат заради натрупана прах.

“Освен това да ми покажат къде е регламентирано велоалеите да бъдат с жълта маркировка. Използването на обикновена боя е недопустимо.”

Русинова уточни, че след измерване се е оказало, че нощната светлоотразителрност на маркировката е над 10 пъти под нормата. В момента има 2 велосипедни алеи по бул. „Витоша“ – едната е по платното, другата е по тротоара, а пешеходците вървят по пътечка, която е метър широка.

Диана Русинова допълни, че ще бъде внесена жалба в съда и очаква единственото, което може да се направи – да се възстанови последната законна организация на движение по тези улици.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase