Увеличението на цените на тока и природния газ драстично са повишили и разходите на Столичната община за градския транспорт, а в същото време пандемията е съкратила приходите от продажба на билети и карти.
 
"От 2016 г. градският транспорт бележи ръст в продажбата на превозни документи, достигна 10 млн. лв. през 2019 г. Но през 2020 г., в резултат на Ковид пандемията, приходите се сринаха с 35% за година, после имаше малко повишение, което е крайно недостатъчно", заяви зам.-председателят на транспортната комисия в Столичния общински съвет Зафир Зарков в ефира на Bulgaria ON AIR.
 
"Надявам се, че никой не си представя София с намелен градски транспорт или без такъв. На практика той се финансира от бюджета на София, малко държава помощ и приходи от превозни документи. През втората година от пандемията Столичната община отпусна повече средства и актуализира бюджета за градски транспорт с 12 млн. лв., бяха отпуснати и заеми. 70 млн. лв. са парите само за електроенергия", подчерта Зарков.
 
Зам.-председателят на транспортната комисия беше категоричен, че поскъпване на билетите не се планира като спасителна мярка.
 
"Ценовият шок при превозните документи не би довел до стабилизиране на системата, месеци наред дори ще има сериозен отлив от пътници. В същото време не бих искал да си представя София без градски транспорт, ще настане транспортен хаос, влошена екология", коментира Зарков.
 
Той подчерта, че са необходими 178 млн. лв. помощ, която очакват от държавата.
 
"Тези силно завишени цени на електроенергията и горива се отразяват при акцизите и печалбата от тях е за държавата. Затова е нормално държавата да има ясен ангажимент към градския транспорт", призова Зафир Зарков. 
 
Гледайте целия разговор във видеото.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase