Снимка: Прессофис на омбудсмана

Омбудсманът Мая Манолова посъветва софиянци, останали без парно и топла вода заради аварията на "Топлофикация", да подават жалби.

Според националния защитник хората, които са без топлопадаване от 5 февруари досега, трябва да подадат оплакването си в дружеството и да претендират за неустойка.

"В жалбата изрично трябва да се поиска монополистът да извърши проверка на показанията от топломерите в абонатната станция и снемане на архивираната информация в паметта на уреда", пишат от кабинета на Манолова, цитирани от БТА.

Още по темата

Това трябва да стане най-късно до 1 март, защото тогава запаметената информация се нулира. След получаването на искането, от "Топлофикация" са длъжни да извършат проверка и съставят протокол, в присъствието на жалбоподателя.

Мая Манолова се обърна с писмо и до служебния министър на енергетиката Николай Павлов, в което настоява за спешна проверка заради аварията на "Топлофикация".

Омбудсманът настоява министерството да изпълни контролната си функция по Закона на енергетиката, за да защити гражданите, а виновните лица да понесат отговорност.

Манолова препоръчва също да бъде направена ревизия на изпълнението на инвестиционната програма на дружеството, тъй като с темповете на монополиста, за ремонт на съоръженията ще са нужни 1000 години. Тя допълва, че през изминалата година са обновени едва 1,4 км от общо 1000 км тръбопроводи.

В писмото до енергийния министър омбудсманът поиска и спешна промяна в Наредбата за топлоснабдяването, така че сметките за "топло" да отговарят на реално ползваната услуга.

Това е поредната критика на Манолова към "Топлофикация". Миналата седмица тя обяви, че от дружеството плащат за адвокати и юристконсулти суми, с които би могъл да бъде подготвен екип космонавти.

След изявленията ни главният прокурор Сотир Цацаров разпореди проверка в дружеството.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase