Така ще изглеждат влаковете по третия лъч на метрото. Снимка: "Монитор"

20 супермодерни влака ще хвърчат по третата линия на столичното метро. Новите мотриси ще са с марката "Сименс", които предложиха най-ниска цена за доставката, съобщава "Монитор".

Обединението "Симетро София" е получило и най-висока техническа оценка. Влакчетата ще са с минимален разход на ток, ще са тихи и комфортни. Новите мотриси ще струват 418 млн. лв. без ДДС, или по около 20,9 млн. лв. на метровлак. Част от парите са договорени по ОП "Транспорт" и съфинансиране от българска страна.

Още по темата

Според разчетите на общината третият метродиаметър трябва да е готов след четири години. Той ще е дълъг 12 км и ще има 12 спирки. Седем от тях са от Малък градски театър "Зад канала" до "Красно село", една ще продължи до бул. "Владимир Вазов", а останалите четири са до "Овча купел".

Наесен ще започне копаенето на централното трасе от Малък градски театър "Зад канала",  до ул. "Житница" в кв. "Красно село". То ще струва около 417 млн. лв. и ще е дълго 7 километра.

Спирките ще са: "Зад канала", Орлов мост, Попа, НДК, ул. "Г. Софийски", при "Гешов" и "България" и до пазара на "Красно село". Пресичането на третата линия с първата ще става при станцията на Софийския университет. Там третият лъч ще мине под тунела на първия. При НДК пък ще има връзка с втората линия.

Догодина пък ще започне строителството на още четири станции - първата ще е при булевардите "Никола Мушанов" и "Президент Линкълн". После ще има спирки в "Овча купел 1", при кръстовището на "Монтевидео" и "Западна тангента" и "Овча купел 2" - при ул. "Централна".

Накрая лъчът приключва в Горна баня, където ще има изход и до жп линията София - Перник. Тази отсечка най-вероятно ще излезе около 90 млн. лв. С изграждането на третия лъч метрото ще обхване 60% от града и ще превозва по над 550 000 души дневно.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase