Снимка: Столична община

Общ преглед

Повече ленти за автомобили, разходка с лодка в повдигната река Перловска, както и площадки за спорт между платната на една от най-опасно замърсените с фини прахови частици зони в Европа според данни на Министерството на околната среда и водите.

Това част от са акцентите на проекта за обновяване на центъра на София от бул. "Драган Цанков" до Орлов мост.

Още по темата

Според бивши кметове, както и архитекти, обаче планът вместо да реши проблемите с трафика, ще ги задълбочи.

С проекта трафикът в центъра на София се увеличава с 50%, отбеляза архитект Борис Енев по bTV.

Той упрекна проектантите, че вместо да търсят стратегии, в които голямото движение да заобикаля центъра, те го вкарват  там. Според него планираните площадки за спорт са напълно неизползваеми.

"Смислен ли е изобщо Площадът на спорта между две трилентови платна? Усилията са в създаването на нови атракционни зони със съмнителна ефективност, и то в близост до Борисовата градина, където има много възможности за спорт", подчерта още Борис Енев.

Той обясни също, че първото обществено обсъждане на спорния проект се е състояло при закрити врата и всъщност се е оказало затворено за граждани.

"Ако се разширят платната на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви", само ще се увеличи трафикът, но задръстванията ще останат. Основният стратегически проблем е да свалим софиянци от колите, а с подобен проект ги караме да пътуват повече с автомобили", коментира и бившият столичен кмет Александър Каракачанов.

Според друг бивш градоначалник – Стефан Софиянски, в колите се возят хора и затова и техните нужди от бърз трафик трябва да бъдат разгледани.

"Важно е покрай Перловската река да има бърз трафик по тангентата към НДК. Деликатно трябва да се намери решение на конфликта със зелените площи", посочи той.

По думите на Каракачанов, проектът вече е избран и най-вероятно ще бъде одобрен, "за да се усвоят едни пари".

"Направление "Архитектура и градоустройство" трябва да утвърди проекта, за да не изтървем 7 млн. лева", коментира той.

И двамата бивши градоначалници са категорични, че ще има изсичане на дървета заради новите планове.

Проектът предвижда засаждането на 150 нови дървета, но остава въпросът как ще се отрази липсата на големи и стари дървета на най-прашното място в София, докато фиданките пораснат.

Според проекта около разширените автомобилни платна ще има площадки за спорт и пълноводна река Перловска, която ще предлага разходка с лодка.

Екзотиката на лодките от анимацията от бъдещата река Перловска рязко контрастират с миризмата на мръсна канализация, която се носи от канала.

За кварталите под Витоша река, Перловска и притоците са мястото, където хората изхвърлят отпадъците си. В тази река се изливат фекалните води на все по-гъсто населените квартали под планината.

За пълноводието на Перловската река допринасят стотици тръби като една в квартал "Киноцентър", които обогатяват реката с характерен жълтеникаво-кафяв цвят.

Обратно в центъра на София, Перловската река носи проблемите от кварталите, които нямат канализация и използват поточето като мръсен канал.

На моста на Перловската река пред стадион "Васил Левски", според проекта, се предвижда трилентово кръгово кръстовище без светофар за пешеходци и велосипедисти.

Как ще се пресича това натоварено и вече разширено кръстовище е един от въпросите, които се очаква да се поставят по време на общественото обсъждане за новия облик на София.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


Още новини

Коментари Напиши коментар