Снимка: Reuters

Динозаври са тичали по българските земи преди милиони години. Доказва го частица от един от тях, открита в района на Чирпан.

За нея съобщи Евгени Коев, председател на Пещерен клуб "Делвент" във Велико Търново, цитиран от "Дарик".

Частицата от динозавър е намерена през 80-те години на миналия век. Тя е била проучвана и изследвана над 15 години, в процеса се включили български и чуждестранни учени.

В момента артефактът се намира в Природо-научния музей в София.

Миналата седмица бе оповестено друго откритие, което доказва, че човечеството се е зародило по нашите земи.

Досега повечето учени - археолози смятаха, че нашите праотци са дошли от Африка, но малък екип български изследователи намериха доказателства за произхода на Homo sapiens на територията на България.

Както Dnes.bg писа тогава, свидетелството бе открито в пресъхнало ръчно корито край село Рупките. А то е вкаменелост от зъб от маймуно – човек.

"Наскоро се приказваше за зъб от маймуно-човек, който е открит в южна България. Това е факт от 5-6 години, но доста дълго време международен екип работеше за доказване на откритието. Същото е и с новите биологични видове, открити преди 3-4 години в района на Велико Търново. Отне ни година, за да докажем, че такива не са изследвани преди", обясни Евгени Коев.

Той допълни, че всяка пещерна система, в каквито са направени проучванията, е отделна екологична система. В тях могат да се намерят биологични връзки, за които хората не са подозирали досега.

"Когато говорим за опазването на пещери то от една страна е добре за хората, но от друга е голям плюс и за науката, защото единственият, ако мога да кажа, неземен свят, който съществува на Земята е в Мексиканските пещери, където има биологичен вид, който живее в некислородна среда. Там има бактерии, които живеят в сярна киселина", каза още Евгени Коев.

Той обясни, че изследването на пещерите помага и за изследването на Космоса.