Проверка на трафика в агрегаторите на оферти за групово пазаруване показва, че интересът към този тип платформи се увеличава значително с наближаването на празници, когато най-активно се пазаруват ваучери за почивки.
Теодор Кафеджиев, собственик на един от интернет портaлите, в които са обединени основна част от офертите, коментира за БТА, че все повече хора купуват ваучери, като с намаленията на потребителите са спестени над 21милиона лева миналата година. Колективното пазаруване отчита ръст от 22 на сто през 2014 г., посочи той.
"Възходящата тенденция от миналата година се запазва и през първите месеци на 2015 г. Очаквам ръстът от 22 на сто да се запази и през тази година. Според мен причините за това са в реалната добавена стойност, която потребителите получават от сайтовете за колективно пазаруване. Фактът, че през отминалата година сме успели да им спестим сумата от 21 милиона лева е достатъчно показателен", отбеляза Теодор Кафеджиев.
Според експерта, наблюдава се над 50 на сто ръст в плащанията с кредитни карти, въпреки че все още предпочитаният метод остава това да се извършва на определени каси.
Най-купувани са туристическите оферти - близо 70 на сто от всички продажби в нета
Големите сайтове, в които са поместени всички оферти, предоставят възможност на потребителите да сравнят предлаганите от различните портали оферти и да изберат най-изгодното предложение за покупка, услуга или почивка - това се отнася най-вече за хотелите и почивките, уточни Кафеджиев.
Най-купувани са туристическите оферти, които са около 70 процента от всички продажби. Преобладават продадените ваучери за почивки в България, следвани от тези в Гърция. На второ място по продажби са офертите от категория красота, които включват предложения за маникюр, фризьорски услуги, козметика и други, сочи статистиката на продажбите на три от порталите за групово пазаруване.
Важни съвети при онлайн пазаруването
Потребителските организации дават няколко важни съвета при онлайн пазаруването в Интернет. Най-важният от тях - да се четат внимателно условията за ползване на личните данни. Експертите съветват също да не бъде даван ПИН кодът на банковата карта. Приемайте само транзакции, направени със сигурно плащане, означено с малко заключено катинарче или ключ на екрана, съветват специалистите.
За да се избегнат последващи проблеми, важен съвет към потребителите е насочен за начина на доставка или получаване на стоката. При покупка на стока (техника) е важно да бъде посочен гаранционен срок. Ако поръчката е потвърдена чрез e-mail, доставката на продукта все още може да бъде отказана, защото електронното потвърждение обикновено не означава сключване на договор, припомнят експертите.
За да е ясно кой продава определена стока или услуга, трябва да са поместени името му, адреса му, данни за кореспонденция, включително телефон и адрес на електронна поща за осъществяване на пряка и навременна връзка с него. Също така трябва да присъстват данни за вписване в търговски или друг публичен регистър.
В ЕС всеки има право да анулира онлайн покупката в срок от седем работни дни, който се нарича "период за размисъл". Той започва да тече от деня, в който продуктът пристигне при купувача. При връщане продавачът е длъжен да върне парите в срок от 30 дни, посочват потребителските организации.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар