Инициатива на веригата МЕTRO и значима социална кауза съпътстват кулинарното събитие

Ако вече сте решили да се потопите в кулинарната фиеста Sofia Restaurant Week побързайте да направите резервация докато още не е късно, призовават организаторите на инициативата любителите на изисканата кулинария. Това вече може да стане и чрез резервационната система в сайта на фестивала- www.restaurantweek.bg, както и чрез мобилното приложение, което може да бъде свалено от следните линкове:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.zavedenia.srw

https://itunes.apple.com/bg/app/srw/id1149026279?mt=8
 
Още преди старта на  резервационната системата много столичани запазват места в 25-те ресторанта, които в седмицата от 11 до 17 септември ще предлагат на гостите си оригинални менюта от различни кухни на преференциалната цена от 25 лв.

Само за едно денонощие са направени над 150 резервации и повече от 420 души ще посетят фестивала!

Радващо е, че софиянци и гостите на столицата проявяват такъв интерес, това доказва, че София има потенциал да се превърне в привлекателна дестинация за кулинарен туризъм, убедени са организаторите.

Всъщност форматът Sofia Restaurant Week не е нов на световната карта на добрата кулинария. Той е роден преди 24 години в Ню Йорк в момент, в който мегаполисът е бил изправен пред сериозно предизвикателство – да приеме и осигури настаняване и изхранване на 15 000 репортери, акредитирани за отразяването на голямо политическо събитие. Така през далечната 1992 г. нюйоркските ресторантьори проявяват разбиране и инициативност и решават да отворят заведенията си за всички желаещи с разнообразни менюта на достъпна цена. Събитието бързо намира отзвук в цялa Америка, прелетява океана и за кратко време завладява цяла Европа. Днес над 150 града, при това далеч не само столици, организират подобни седмици, а София е първият български град, който се присъединява към инициативата.
 
Партньор на Sofia Restaurant Week е МЕТРО Кеш енд Кери България – най-голямата компания за търговия на едро в България, основен пратньор на 90% от българските ресторанти. Със своето участие МЕТРО България дава израз на подкрепата си за малкия бизнес и включва седмицата на ресторантите в поредицата инициативи, свързани с отбелязването на Деня на предприемача – 11 октомври. Този ден ще бъде посветен на независимите търговци по целия свят, които преследват мечтите си и работят неуморно, със страст, отдаденост и енергия. МЕТРО им предлага да отбележат 11 октомври като се регистрират и представят специални предложения за своите клиенти на www.den-na-predpriemacha.bg. Регистрацията е безплатна, а първите 2000 регистрирали се ще получат от МЕТРО материали, с които да се рекламират в Деня на предприемача.
 
Седмицата е белязана и с още един интересен акцент, посветен на  значима социална кауза - Sofia Restaurant Week подкрепя Българската асоциация „Болест на Крон и улцерозен колит“. Организаторите искат да подпомогнат по-добрата информираност на обществото ни относно социалните проблемите, начина на живот и подходящия тип на хранителен режим на една от най-уязвимите социални групи – болните с хоронични възпалителни чревни заболявания. Качеството на живот на тези хора също ще бъде предмет на внимание, като ресторантите, включени в инициативата ще поставят на видно място специален информационен стикер, съобщиха организаторите.