Снимка: БГНЕС

Партиите харчат по-малко пари за медийна реклама за предстоящите избори в сравнение с предишни кампании, показват данни на Института за развитие на публичната среда. ИРПС традиционно следи по време на предизборна кампания 40 медии.

В сравнение с кампанията 2 в 1 през ноември 2021 г. средствата, които формациите отделят за политическа реклама, са доста намалели, отчитат от ИПРС.

Малко над 587 000 лева са похарчили партиите за първите 10 дни на кампанията сега. За сравнение - тогава са били разходвани 863 000 лева. Виждаме сериозно намаление в парите, които отделят за агитация чрез медиите, посочи пред БНР Ива Лазарова от Института за развитие на публичната среда, председател на Обществения съвет към ЦИК.
102 000 лева са изрично посочените средства, които са насочени към изборите за ЕП, уточни тя.

"Забелязва се липсата на платени форми от страна на ДПС. За справка – към края на миналата кампания, за 30-те дни миналата година те са разходвали около 130 000 лева за медии", обясни Лазарова.

ГЕРБ-СДС и ПП-ДБ инвестират по-равномерно в различни медии. ГЕРБ към този момент имат най-големи разходи за медийна реклама.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase