Снимка: БГНЕС

Основните проблеми в „Българските държавни железници“ (БДЖ) са три - крайно остарелият подвижен състав, недобрата поддръжка и забелязващата се липса на квалифицирани кадри. Това отчете служебният вицепремиер по икономическите политики и министър на транспорта и съобщенията Христо Алексиев, който участва в изслушване пред депутатите от ресорната парламентарна комисия.

„Проблемите са много, те са наслагвани през годините“, отбеляза Алексиев за развитието на железопътния транспорт у нас.

Министърът посочи, че заради ниското заплащане в сектора вече трудно се привличат необходимите специалисти за работа. „Условията на труд, за мен, бяха скандални. Помещенията за почивка бяха в безобразно състояние“, каза още Алексиев.

Повод за изслушването на министър Алексиев, проведено заедно с други представители на транспортното министерство, Държавното предприятие „Железопътна инфраструктура“ и БДЖ, бяха скорошните инциденти с подвижен железопътен състав и предприетите мерки за предотвратяването им.

Пред депутатите от комисията заместник-министърът на транспорта Красимир Папукчийски изнесе данни, от които стана известно, че за последната година и половина има общо 28 случая на запалвания на подвижен състав.
Тенденцията за тези събитие се увеличава, смята Папукчийски. Той допълни, че инциденти се случват както с
пътнически, така и с товарни влакове.

„Ние сме тези, които трябва да вземем спешни неотложни мерки“, отбеляза по време на дискусията председателят на Комисията по транспорт и депутат от „БСП за България“ Георги Свиленски. /Иван Лазаров, БТА/

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase