Снимка: архив, Булфото

Депутатите от парламентарната образователна комисия обсъждат по колко учебници да има по даден учебен предмет, разглеждайки на второ четене текстове от проекта на Закона за предучилищното и училищното образование.

Сега по един учебен предмет има по три учебника, от които учителите избират един, по който да преподават на учениците.

На мнението, че трябва да има по един учебник по един предмет, са депутатът от "Атака" проф. Станислав Станилов и народните представители от "БСП лява България" Мариана Бояджиева и Стоян Мирчев.

Принципът "Един учебник по един предмет" не е измислен нито от комунистите, нито от фашистите, а така е било в Княжество България, защити тезата си проф. Станилов. По думите му за по-голям брой учебници по предмет ще са необходими и повече средства за издаването им.

„Ако има един учебник по предмет, ще се реши въпросът с качеството на учебниците и учениците ще могат по-лесно да се преместват от едно училище в друго“, заяви и Мариана Бояджиева.

Тя отбеляза, че темата за броя на учебниците в училище е дискусионна и е широко обсъждана в българското общество. Сега има известно ограничение да има до три учебника по предмет, но ако те станат неограничен брой, ще има проблеми, предупреди Бояджиева.

„Възможността да има много учебници ще позволи на учителите да избират най-добрите учебници за техните ученици, както и за самите тях“, каза на свой ред народният представител от ГЕРБ Стефани Михайлова.

Тя отбеляза, че от европейските страни само в Гърция и вероятно още в една държава има по един учебник по предмет.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase