Снимка, архив Булфото

Днес се открива кампанията за изборите за членове на  Европейския парламент от България, които ще се проведат на 25 май.

17 мандата са отредени на българските евродепутати в парламента. За тях на 25 май ще се борят 15 партии, 6 коалиции и 4 независими кандидати.

Чрез жребий тази седмица бяха определени и номерата на бюлетините с които ще участват партиите, коалициите и  независимите кандидати.

Още по темата
Коалиция за България ще е под номер 15 в бюлетината на предстоящите евроизбори, ГЕРБ ще е с номер 18, ДПС ще е под номер 29. На „Атака” се падна номер 20, 28 е за „България без цензура”, номер десет е за Реформаторския блок, а  формацията на Георги Първанов АБВ отива на изборите с фаталния номер 13.

В бюлетината номер едно е „Българската левица”, номер две е „Глас народен”, номер 3 е „Партия на зелените”, номер 4 е „Зелена партия”, номер 5 е независим кандидат Николай Йовев, номер 6 е „Християндемократическа партия на България”,  номер 7 е независим кандидат Янаки Ганчев, номер 8 е „Българска национално-патриотична партия”, номер 9 е „Синьо единство”, номер 11 е „Национален фронт за спасение на България”, номер 12 е БАСТА, номер 14 е независимият кандидат Алекс Алексиев, номер 16 е независимият Виктор Папазов, номер 17 е Коалиция от партии „КОД – Антония Първанова, Илиана Раева – ОБ, НДСВ, СДП”, номер 19 е независим кандидат Евгения Банева, номер 21 е  „Съюз на комунистите в България”,  номер 25 е „Българска комунистическа партия”, номер 26 е независимият кандидат Румяна Вълчева Угърчинска-Винсенти, номер 27 е „Зелените”, под номер 30 е Коалиция „Националистически партии на България”.

Липсват номерата 22, 23 и 24, тъй като някои от независимите кандидати са се отказали, обясниха от ЦИК. Към момента от служба ГРАО все още няма информация за  подписката за независимия кандидат Янаки Ганчев Ганчев, който би  трябвало да се яви на изборите с бюлетина номер 7.

От ЦИК поясниха, че съгласно изискванията агитационните материали се поставят на определените от общината места. Те не могат да бъдат по-близко от 50 метра до избирателните секции. Агитационните материали не могат да бъдат във вреда на друг кандидат или политическа сила, не може също да се използва търговска реклама за агитация.

През следващия месец се забранява публикуването и излъчването на анонимни материали, свързани с предизборната кампания. Платените материали в медиите трябва да бъдат обозначени като такива. ЦИК има срок до 26 април да приеме списък с партии коалиции  и нeзависими кандидати, които ще могат да ползват медийни пакети.

Размерът на тези пакети за партии и коалиции, които не получават субсидия е 40 000 лв., а за независимите кандидати - 5000 лв.

Тези пакети ще могат да се ползват въз основа на сключен договор между кандидат и медия. Договорът между двете страни се  утвърждава от ЦИК.

Вчера Централната избирателна комисия и Съветът за електронни медии (СЕМ) подписаха споразумение за прозрачно и обективно отразяване на кампанията.

„Убедена съм, че няма да има нарушения и че на базата на това споразумение и този мониторинг след изборите ще можем да отчетем, че сме провели прекрасни европейски избори по европейски правила”, каза председателят на ЦИК Ивелина Алексиева.

От 22 до 25 май гражданите на Европейския съюз ще изберат новия Европейски парламент, който ще ги представлява през следващите 5 години.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase