Снимка: Impact Press Group

Един милион българи ще бъдат засегнати от повишаването на данъка върху старите коли, изчисли Георги Кадиев, депутат от БСП и член на бюджетната комисия.

Пред bTV той обяви, че се готви алтернативно предложение в комисията, което да противодейства на това на финансовото ведомство, което предвижда автомобилите, отговарящи на високите екостандарти, да ползват отстъпки, но само ако са с двигатели до 100 конски сили.

Още по темата

В момента автомобилите с катализатор се ползват от 50% отстъпка от данъка. Това правило обаче няма да важи от следващата година.

Алтернативното предложение на Кадиев е по холандски модел - то включва да се премахне данъкът МПС, какъвто е в момента, и да влезе в цената на горивото.

"Колкото повече карате, толкова повече гориво се ползва и се плаща повече данък. Общият данък като приходи сега от МПС го разделихме на похарчените литри гориво, без метан и газ", обясни идеята си той, но с уточнението, че вероятно подобен налог ще има отражение върху инфлацията и цените на стоките.

На свой ред Дончо Барбалов, зам.-кмет на София, обясни, че подобен данък обикновено се прави, за да се финансира строежът на пътища.

По негови изчисления с новия налог близо 156 хил. коли ще могат да се възползват от по-ниския данък заради деклариран катализатор.

Ако на талона на автомобила пише Евро 3 или Евро 4, то данъка ще скочи най-малко – с 20%, обясни Барбалов.

По думите му само най-новите коли с Евро 5 или Евро 6 отговарят на условията да бъде запазен данъкът им.

Той допълни, че законопроекта за скок в данъците е станал ясен за общинарите едва след като се е появил на страницата на финансовото ведомство, без каквато и да била комуникация с общините.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase