Снимка: БТА

Пешеходци, велосипедисти, колите на пожарната, полицията и спешната помощ на България и Румъния няма да заплащат такси за преминаване на Дунав мост 2, реши правителството.

Таксите за пътни превозни средства по новия мост ще бъдат аналогични на събираните за преминаване на моста при Русе-Гюргево - от 6 до 37 евро в зависимост от вида на превозните средства.

Министерският съвет възложи на транспортния министър в тримесечен срок да направи допълнителен анализ на размера на таксите и след консултации с румънската страна да предложи преразглеждането им.

Още по темата
Кабинетът реши да бъде открит и граничен контролно-пропускателен пункт по държавната граница между България и Румъния, свързващ градовете Видин и Калафат.

Той ще има шосеен, железопътен пътнически и железопътен товарен, както и речен граничен преход.

Българските и румънските гранично-полицейски органи ще извършват съвместни проверки на шосейния граничен преход, който е изграден на румънска територия, и на железопътните гранични преходи, които са на българска територия.

Очаква се официалното откриване на Дунав мост 2 да е след два дни - на 14 юни и на него да присъстват членове на правителствата на двете страни, народни представители, европейският комисар за регионална политика Йоханес Хаан, участници в реализацията на проекта през годините и др.

Първата копка на обекта бе направена от премиера Сергей Станишев през май 2007 г. Грубият строеж на Дунав мост 2 бе приключен през октомври 2012 г. в мандата на Бойко Борисов, а в края на май 2013 г. след клетвата на кабинета "Орешарски" - мостът и пътната инфраструктура бяха готови.

Изграждането на Дунав мост 2 струваше на България над 225 млн. евро - собствени и евросредства, а на Румъния - 48 млн. евро.

Според договора за изграждането мостовото съоръжение се финансираше изцяло от държавния бюджет, ИСПА, ЕК и безвъзмездна помощ от немска и френска агенции, както и от безлихвени заеми.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase