Снимка: Архив Булфото

60 служители на БДЖ вече са съкратени и обезщетени с по 6 заплати накуп, съобщи БНР.

Парите за обезщетенията идват от продажбата на скрап. От тях до момента БДЖ е събрало 4 млн. лв., а до края на годината очаква още 8 млн. лв.

Съобщението на Европейската комисия, че разследва плана за спасението на холдинга, не притеснява председателя на Съвета на директорите Владимир Владимиров.

“Просто вчера стандартната процедура я изпратиха и към медиите. Нищо повече от това”, коментира той.
Част от оздравителните реформи в БДЖ предвиждат и оформянето на 2-3 депа за ремонтни дейности в цялата страна. Останалите ще се предложат за продажба.

Ще се пести и от горивото, използвано за експлоатационни нужди, става ясно от думите на изпълнителния директор на БДЖ Йордан Недев.

Той се извини за това, че при обсъждането на реформите в дружеството в сряда нарече предприятието „боклук“.

„От вчерашната ни среща излязоха неща, които аз, разбира се, ги бях казал, но те прозвучаха в медиите по един доста обиден начин. Затова – да помоля за извинение към нашата аудитория за думите, които употребих, като „боклук” и „цирей”, обясни Недев.

Още по темата

В държавните железници не се притесняват и от "Трансимпекс" АД, която запорира активите на холдинга чрез частен съдебен изпълнител. Фирмата има претенции за над 7, 4 млн. лв. от декември 2009 г., а натрупаните лихви за периода са над 1,5 млн. лв.

“Най-голямото задължение, разбира се, е към  "Трансимпекс", но и то е намалено. Има още две-три фирми, с които БДЖ има проблеми при плащането, а задълженията към останалите не надхвърлят милион лева”, коментира Владимиров пред Националното радио.

Междувременно синдикатите не са променили решението си да спрат влаковете в активната част на деня на 24 ноември.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase