Само след няколко седмици европейците избират своите евродепутати.
Ето как в Германия, Швеция и Полша насърчават активността за евроизборите.
Германският канцлер Ангела Меркел даде официален старт на своята кампания за европейски избори още миналата седмица на митинг в Берлин, където разпалено разкритикува тези, които отхвърлят Лисабонския договор – едва прикрита атака срещу британските консерватори.
Как обаче протича кампанията за европейски избори в Полша?
За да се борят срещу ниската избирателна активност, няколко асоциации организираха състезание под мотото “Пъп на Европа”.
Принципът е прост: всички общини се надпреварват да станат центъра на Европа, т.е. града, в който избирателната активност е най-висока.
"Не казваме на младите за коя партия да гласуват. От тях искаме само да бъдат отговорни за бъдещето на Европа и да гласуват. Този път кампанията набляга на съревнованието между отделните райони в Полша. Този, който отбележи най-голям брой гласували на изборите за европейски парламент, ще стане известен в цяла Полша", обяснява Алисия Дефратика от организационния комитет на състезанието.
Преди големия ден, 7 юни, е разработен и пуснат в действие специален сайт, на който общините в Полша могат да сондират мнението на гражданите и да видят горе-долу къде се нареждат в класацията.
Пиратска изненада в Швеция!
Интернет пиратите не само взимат участие, но скоро биха могли да получат депутатско място в Европейския парламент.
Данни от социологическо изследване показват, че шведската “Пиратска партия”, която се обявява в защита на интернет пиратството, ще получи близо 8,5% от гласовете, което прави 2 депутатски места в ЕП.
Тази партия настоява за пълно преразглеждане на авторското право, което според тях не е пригодено към новите технологии.
Музикално настъпление!
ЕК избра да прибегне до най-модерните средства за комуникация и потърси помощта на музикалната телевизия МTV.
Тя излъчва информационна кампания, предназначена преди всичко за младите хора, и цели да ги убеди колко е важно да гласуват.
Медията върти клипове и послания, които съчетават самоирония и препратки към холивудските филми на ужасите, и по този начин агитират младите да отидат до урните.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар