Снимка: Bulgaria ON AIR

След поредната брутална катастрофа, този път в Пловдив, при която загинаха момче и момиче, а за други двама лекарите се борят за живота им, вътрешният министър Калин Стоянов поиска драстичен скок на глобите на нарушителите. Пред Bulgaria ON AIR експерти споделиха, че е хубаво да почерпим опит от съседни страни и да видим как процедират те.

“След като се въведе конфискацията на автомобили за алкохол и наркотици има спад с 10-15% на пияните и дрогирани шофьори. В Гърция от март е въведена конфискация на автомобилите при превишена скорост - при над 70 км през съда се конфискува колата, когато е надвишена с 60 км в населено място, тогава също се отнема автомобила. Парите, които се вземат от търговете на колите - 70% отиват на фонда за безопасност на движението, 30% остават за местните структури на "Пътна полиция", което ги стимулира да се стегнат да извършват повече проверки", даде пример членът на Управителния съвет на Асоциацията на пострадалите при катастрофи Любка Маринова в студиото на "България сутрин".

Още по темата
Тя допълни, чс стационарните камери, отчитащи скоростта в София, са само две и това е кртайно недостатъчно. Тя призовава да има повече такива устойства, които да засичат нарушителите и да изместят триногите, които от друга страна заемат и човешки ресурс. "Да се знаят тези камери, да са на често, да нямат възможност шофьорите да развиват скорости. Ако са изненадващи, рязко се набиват спирачки и може този отзад да го удари. Трябва да има камери и за червен сигнал на светофара, имаше такива в централната градска част на "Тодор Александров" и "Христо Ботев" - там беше по-успокоено движението", добави Маринова.

Зам.-председател на Асоциация за квалификация на автомобилистите в България Петър Вутов призова за безкомпромисни обучение, изпит, контрол.

"При изпита има камери, има и устройство, което задава маршрута, това което ни се показа при първоначалната демонстрация, не е това, което се прави. Устройството е в таблета на изпитващия и само той вижда маршрута, без да може курсистът, нито членът на комисията да го вижда. А в чл. 15 е записано, че трябва автомобилът да бъде оборудван с устройство, което гласово и визуално да дава маршрута", посочи Вутов.

Експертите предлагат младите шофьори да получават временни книжки за първите две години. След това, когато водачът отида да поднови свидетелството си ще се види дали той има нарушения и ако има, то той да изтърпи първо наказанието си и след това да си получи книжката.

Любка Маринова предложи изпитите да се провеждат от частни лицензирани от Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" фирми, а Автомобилна администрация само да контролира фирмите.

Двамата гости обърнаха внимание, че младите шофьори карат много мощни автомобили и апелираха родителите да не им дават такива. При дъжд и мокри настилки всички шофьори да намалят скоростта и да увеличат дистанцията, дадоха съвет Маринова и Вутов.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase