Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Споделеното пътуване не попада в нерегламентирания превоз, няма да има наказания за него. Това каза Христо Радков, председател на Българско обединение на шофьорите, в предаването “Бизнес старт” с водещ Живка Попатанасова.

Гостът коментира темата по повод промените в Наказателния кодекс, които бяха приети от депутатите миналия месец, и предвиждат по-строги наказания за нерегламентирания превоз.

“Споделеното пътуване няма нищо общо. То не е възмездно. Споделено пътуване е, когато се познаваме, уговорили сме се предварително, че в определен час ще пътуваме от точка А до точка Б”, обясни Радков пред Bloomberg TV Bulgaria.

Той отбеляза, че нерегламентираният превоз се отнася за шофьори, които най-често минават по спирките и предлагат на пътници да ги превозят до определена точка на цената на автобусния билет. Те крадат чужд бизнес и за това е наказанието, поясни експертът.

Друга тема, която експертът коментира, са предложените от изпълнителна агенция “Автомобилна администрация” промени на статута и изискванията към автошколите в страната.

Като “една от най-фрапиращите промени” той определи предложението учебните центрове да станат търговски обекти.

"Към момента школите са на уведомителен режим - уведомяват, че в този обект ще се извършва обучение. За да станат търговски дружества, те ще трябва да минат одобрение в няколко други институции, ако са в жилищна сграда - да получат одобрение за дейност от съседите”, обясни гостът.

Според Радков предложението инструкторите да работят на трудови, а не на граждански договори е положително в сегашната ситуация, имайки предвид очакванията пандемията да затвори отново всички учебни центрове.

По отношение на възможността да се въведе изискване всички моторни превозни средства да са собственост или на лизинг от самия учебен център Радков отбеляза, че това ще е удар за школите в по-малки населени градове.

Целия разговор вижте във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase