Снимка: БГНЕС

Увеличават се случаите на катастрофи у нас с участието на пияни или дрогирани водачи, показва статистика на Института за пътна безопасност у нас. На фона на това се забелязва намаляване на издадените Наказателни постановления на водачи, управлявали МПС с концентрация на алкохол в кръвта над 0,5 на хиляда или под въздействието на опиати.

Още по темата
От ИПБ отчитат, че има спад със 7% на издадените наказателни постановления на водачи, употребили алкохол или наркотици за периода 01 януари – 18 май 2020 г. спрямо същия период за 2019 г.

В същото време обаче броят на участвали водачи в леки ПТП с концентрация на алкохол над 0,5 % се увеличил с 16% , а след употреба на наркотици- с 25%. От тези данни може да направим изводът, че контролът е занижен и констатираните случаи основно са след извършването на леко ПТП, смятат от Института.

Същевременно според статистиката загиналите при ПТП с водач, употребил алкохол или наркотици за изследвания период, са 5% от всички загинали за същия период (130).

По данни на ИПБ през 2019 г. са загинали 142 души поради това, че са напуснали пътното платно или това прави 22% от всички загинали през годината. Основна причина за напускане на пътното платно в статистиката на МВР е посочена несъобразената с пътните условия скорост. Според експертите от ИПБ това е признание за наличието на дефицити в пътната обстановка.

“Многократно от ИПБ сме посочвали, че една от основните причини да загиват около 140 души всяка година е липсата на маркировка, която да отговаря на минималните нормативни изисквания. Липсата на маркировка дезориентира шофьорите и е причина шофьорите в България да допускат по-често грешки, отколкото в другите европейски страни. Недостатъчната светлоотразителност на пътната маркировка създава предпоставки шофьорите да се уморяват по-бързо и по този начин да допускат по-често грешки”, смятат експертите.

Според тях подценяването на този елемент от пътнотранспортната инфраструктура е една от основните причини всяка година стотици български граждани да губят живота си.

По данни на Института за пътна безопасност повече от 90% от маркировката у нас не отговаря на изискванията за светлоотразителност. Фиксацията на политици и „експерти“ само върху законодателни промени, касаещи водачите употребили алкохол или наркотици, и то само след тежък случай на ПТП, няма да доведе до необходимата промяна на пътната среда и до предотвратяване на тежки ПТП, смятат от ИПБ.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase