Снимка: БТА, архив

Задължителни за всички администрации стават анкетните проучвания, консултациите със служителите, наблюдението по метода "таен клиент", както и проверки относно сигнали, жалби и медийни публикации.

Това се предвижда с промени в Наредбата за административното обслужване. По предложение на вицепремиера Томислав Дончев започват едномесечни обществени консултации по проекта на постановление.

Проектът има за цел да реформира изцяло системата за обратна връзка от потребителите и стандартите за качество на административната услуга и може да бъде открит на Портала за обществени консултации, съобщиха от правителствената пресслужба.

Във всички администрации се предвиждат общи стандарти по отношение на достъпността до и в центровете за обслужване, както и при комуникация с потребителите. Ще бъдат стандартизирани сроковете за отговор на запитвания и използването на опростени и лесни за попълване образци и формуляри.

Измененията в Наредбата за административно обслужване ще дадат възможност на администрациите да усъвършенстват качеството на обслужване чрез постигане и на допълнителни собствени стандарти - за местоположение на центъра за обслужване, осигуряване на паркинг, онлайн комуникация с потребителя, онлайн проверки на статуса на услугата, както и възможност за обслужване в извънработно време.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase