Снимка: Олег Попов, Dnes.bg

Общ преглед
63 хил. души са потърсили съдействието на омбудсмана за последните две години, отчете Мая Манолова на втората година от встъпването си в длъжност.

Получени са 22 607 жалби. Манолова, която обяви данните пред сградата на "Топлофикация" в София, призна, че буквално е вдигнала ръце от дружеството.

Омбудсманът разказа, че преди няколко месеца млада жена се е обърнала към нея за помощ и с въпроса какво се случва с това дружество. "Отговорих ѝ искрено, че съм опитала всичко и съм предприела всички мерки, но нищо не се случва и съм вдигнала ръце. Тогава тя ми даде пример с авторката на книгите "Хари Потър", която е обиколила 12 издателства, преди да издадат успешните ѝ романи, затова никой няма право да се отказва. "Топлофикация" е един мой Хари Потър, който с магьоснически способности прибира парите от джобовете на столичани“, каза Манолова, цитирана от "Фокус".

По думите ѝ други нейни Хари-Потъровци са частните съдебни изпълнители, фирмите за бързи кредити, работодателите, които отказват да плащат заплати на своите служители.

"Всяка една от тези битки срещу икономически силни противници не е лесна и няма да приключи бързо, но повтарям, че няма да се откажа", каза омбудсманът.

Манолова призова "Топлофикация" да работи публично и прозрачно и обяви, че ще настоява през депутатите за законови промени.

"Защото е ясно, че едно справедливо определяне на такса "Сградна инсталация" може да стане само чрез промени в закона. Ще настояваме също така най-накрая сметките на гражданите да станат разбираеми, така че всеки, като получи известие, да знае какво, защо и колко дължи. Ще настояваме на ясни договорни отношения да се базират взаимоотношенията между гражданите от етажната собственост и т.нар. топлинни счетоводители и да има ясни правила за абонатните станции, които са важно звено в цялата система на „Топлофикация“, каза омбудсманът.

По думите й системата за виртуално деловодство, за която са похарчени над 1 млн. лева, така и не работи.

"Ще настояваме също така и за пълна информация за това къде, в какви срокове и за какви суми се извършват ремонти, защото и днес получихме жалби, че след току-що приключил планов ремонт, отново има авария. Просто мениджмънтът не е на необходимото ниво", посочи Манолова, която смята, че е необходима промяна и на  Столичния общински съвет, който е органът, контролиращ "Топлофикация".

Според нея генералното решение на проблема е в преминаването от колективни към индивидуални договори, което обаче може да стане само чрез промяна на закона.

Манолова обяви, че повече от година едно лице злоупотребява с името на шефката на кабинета й Полина Стоянова. Последният случай е от вчера, когато е подведено ръководството на столична болница с невъзможни искания. За случаите са подавани жалби в полицията, а Манолова иска среща и с вътрешния министър.

"Това е нещо като случая с Александър-Спас. Ще е хубаво всички граждани да бъдат информирани за това, защото допускам, че много институции от неудобство така и не са ме информирали за щетите, които са претърпели в резултат на тези действия", обясни Манолова. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


Още новини

Коментари Напиши коментар