Снимка: Олег Попов/Dnes.bg

Държавата се готви окончателно да раздели с конкретни критерии пациентите на спешни и не толкова спешни. Колко бързо трябва да стигне линейката до пациентите ще се определя още с обаждането по телефона.

Здравното министерство е разписало повече от 100 страници с по-общи и по-конкретни въпроси, които трябва да помогнат да се определи състоянието и диагнозата на пациента. Така на практика се въвеждат така наречените кодове в "Бърза помощ".

Още по темата

Червен ще е кодът за най-спешните случаи, жълт - за не толкова неотложните и зелен - за неспешните. Спрямо кодовете линейките ще трябва да пристигат за между 8 и 120 минути.

По традиция Dnes.bg потърси мнението на своите читатели за готвените промени Докъде що доведе реформата с кодове в Спешна помощ? В традиционната ни анкета участие взеха 1544 души.

За съжаление се оказа, че хората масово нямат вяра в готвените поредни реформи. Почти всеки втори (48%) от отговорилите заявява, че не очаква от вкарването на кодовете да има някакъв ефект и ще продължават случаите на хора, загубили живота си, докато чакат дълго линейка.

Други 25% от нашите читатели смятат, че ефект ще има едва тогава, когато се извадят достатъчно пари за повече лекари и повече спешни екипи.

Едва един на 20 души (5%) смята, че с въвеждането на кодовете в спешната помощ ще има подобрение на услугата.

Други 11 на сто не могат да кажат с убеденост дали ще има полза от подобно разделение, но са категорични, че в Бърза помощ трябва да има ефективна реформа.

7% от нашите читатели отчитат, че реформата при линейките вече продължава над 25 години и не виждат как ще приключи скоро, а 3 на сто добавят, че единственото, което ги вълнува в момента, са президентските избори.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase