Архив: Булфото

След въвеждането на горещия телефон в Министерството на туризма до момента има около 200 постъпили сигнала - 40 писмени, 160 по телефона. Основно оплакванията са свързани с притеснението на летуващите, че няма достатъчно свободна площ на плажа, че тя не се спазва и че плажът е мръсен, коментира министър Николина Ангелкова в парламента. Има мобилна група на морето за цялото лято и се правят проверки на всеки сигнал, увери тя.

В последните две седмици се наблюдава още по-голям интерес към българското Черноморие, защото голяма част от летовниците се пренасочват към нашето море, каза още тя във връзка със събитията в Турция. Неминуемо това ще се отрази на нашата стратегия за реклама за следващата година, посочи тя.

Ангелкова отбеляза, че Турция е един от нашите основни целеви пазари и от там към момента също се регистрира доста голям ръст. За лятото ръстът на реални записвания от Турция е около 10 процента. Тя посочи, че информацията идва от разговори с туроператори, хотелиери и представители на собствениците на "Слънчев бряг" и "Златни пясъци".  Ангелкова припомни, че ръст на турски туристи е имало и през зимния сезон.

Министърът обясни, че отлив на български туристи от турските курорти се наблюдава още преди опита за преврат в южната ни съседка. По данни на туроператорите от началото на януари до май около 10 хиляди българи /10 процента/ по-малко са посетили Турция, като се очаква този процент да нарасне двойно, коментира Ангелкова, пише БТА.

Относно проблемите със сметопочистването на курорта "Златни пясъци", за които алармираха от АБВ тази седмица, министърът на туризма коментира, че информацията е доста спекулативна и я свърза с кампанията за президентските избори. Тя отбеляза, че за почистването на комплекса отговаря община Варна и отделно "Златни пясъци" АД, което се е ангажирало да осигурява допълнителни смени, които да извозват боклука.

Министърът обясни, че новата методика за определяне на минималното концесионно възнаграждение за морските плажове и решението на Министерския съвет за минималните задължителни критерии за избор на концесионер целят да се създадат условия и да се гарантира максимално намаляване на цената на чадъри и шезлонги.

Тя обясни, че във всяка една тръжна процедура е включена базисна цена за един брой чадър и един брой шезлонг от 2,3,4 лева. Т.е. всеки кандидат концесионер, за да има достатъчно голям брой точки в общата оценка, би било добре да подаде същата базисна цена или по-ниска, за да бъде конкурентоспособен, посочи Ангелкова.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase