Снимка: Булфото, архив

През 2014 г. в страната функционират 112 регистрирани и лицензирани български телевизионни оператора, което е с 9 повече от предходната година, сочат статистическите изследвания на Националния статистически институт /НСИ/ в областта на културата.

Телевизиите с наземно разпръскване и тези по кабел и сателит са излъчили програми с обща продължителност 773.3 хил. часа, или със 7.9 на сто повече в сравнение с 2013 година.

От специализираните предавания най-голям относителен дял заемат художествените предавания /игрални, телевизионни и видеофилми/ - 29.5 на сто /228.2 хил. часа/, следвани от музикалните - 15.5% /119.9 хил. часа/ и информационните предавания - 7.2 на сто /55.9 хил. часа/.

Делът на образователните предавания е едва 1 процент /7.6 хил. часа/, а на излъчените реклами - 5.9 на сто /45.6 хил. часа/.

Радиооператорите /85 радиа и радиомрежи/ са излъчили през 2014 г. 673.0 хил. часа радиопредавания, което е с 3.5 на сто /22.5 хил. часа/ повече в сравнение с 2013 година. Най-голям е делът на излъчените музикални предавания - 43.6 процента, следвани от информационно-тематичните и новините /бюлетините, коментарите, спортните новини и прогнозите за времето/ с по 11.9 процента.

Делът на програмите за изкуство и култура е 2 процента, а на образователните програми - 1.3 на сто.

Излъчените реклами пък заемат 5.7 на сто /38.4 хил. часа/ от всички предавания.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase