Снимка: архив, Булфото

За много от българите въпросът на море у нас или в чужбина отдавна вече не е въпрос. От години бягаме... за здраве в чужбина, започнахме да бягаме... и за почивка.

Като че ли родните туроператори и хотелиери неглижираха българския турист въпреки ясната и отчетлива тенденция все повече ние да почиваме на Бяло море, а рускоговорящи – на Черно море. За цялото това време не видяхме специални мерки, ориентирани към българския турист, не виждаме и сега, когато поради обективни причини руските туристи по нашето море това лято ще бъдат доста малко.

И на прага на сезона, когато картината с руските и украински туристи се избистри съвсем, родните хотелиери се сетиха да потърсят позабравения български турист. А държавата също – самият премиер призова нацията да прекара лятната си ваканция по родните курорти. Новото министерство на туризма също започна с отчаяни мерки в отчаяна ситуация. А именно да стимулира вътрешния туризъм с билбордове в страната и с ваучери, които трябва да ни върнат на българските застроени плажове.

В крайна сметка инициативите на Министерството на туризма, към което очакванията са оправдано големи, излезе с две мерки в помощ на това българките туристи да захранват българската туристическа индустрия и така да спасим сезона. Става дума за спорната инициатива за реклама на 50-те малко познати туристически обекта и за това всяка от общините да се саморекламира с билбордове не само в рамките на самата община, а на територията на цялата страна. И до тук.

Идеята работодатели да осигуряват ваучери на служителите си за почивка на българското Черноморие също остана неясна.

Дори обаче патриотизмът у всички нас да вземе връх, едва ли билбордове, ваучери и телевизионни реклами ще подобрят туристическите ни услуги, обслужването в хотели и заведения. Едва ли ще повишат качеството на предлаганата храна, уменията на персонала, който ни обслужва... едва ли ще направят морето по-чисто и сервитьорите по-усмихнати, а бетонът на първа линия по-малко.

И вместо хотелиерите да предложат ексклузивни оферти за българи, да обявят безплатни чадъри и шезлонги (поне това лято), те поискаха нулеви концесионни такси за плажните ивици!

А българският турист продължава да чака по-качествени услуги, по-добро обслужване в хотели и ресторанти, не вносна, а българска храна, по-добри пътища до морето, приемливи условия за настаняване... И докато не извървят хотелиери и ресторантьори трудния път, едва ли българските туристи ще започнат голямото завръщане към родните курорти без лош туристически привкус!
 

Икономически новини четете на Investor.bg
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase