Снимка: flickr

Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) е поискала още информация от "Енерго-Про" във връзка с двете сметки с една дата за плащане, изпратени до 5% от клиентите на дружеството, съобщи БТА.

По тази причина и регулаторът няма да може да оповести днес становището си по случая, каквито бяха очакванията. Вероятно това ще стане в началото на следващата седмица.

Още по темата
Припомняме, че ДКЕВР започна проверки как се отчитат сметките за електричество през зимните месеци в трите електроразпределителни дружества. До края на работния ден във вторник те трябваше да внесат доклади по темата.

В сряда председателят на ДКЕВР Светла Тодорова съобщи, че и трите дружества са внесли исканата информация, но са необходими няколко дни за систематизирането й. Тодорова обеща до края на седмицата регулаторът да е готов със становище по случая, на базата на което да бъде преценено дали "Енерго-Про" ще бъде санкционирано.

Информацията трябваше да бъде качена на сайта на регулатора, но междувременно рано тази сутрин хакерска група атакува страницата на ДКЕВР. Към момента сайтът вече е достъпен.

Припомняме, че "Енерго-Про" доставя електричество на абонати в Североизточна България. Заради законовото изискване за отчет на най-много 31 дни е бил извършен междинен отчет на електромерите на 67 хил. абонати, което е 5% от общия брой на клиентите на дружеството.

Заради софтуерен проблем обаче и двете фактури са с една и съща дата на плащане. Това не е нарушение на закона, но представлява затруднение за домакинствата, категорична беше Светла Тодорова.

Междувременно от дружеството съобщиха, че удължават срока за плащане на фактурите с 15 дни – до 25 февруари, и гарантираха, че в този период няма да текат лихви или да бъде прекъснато електричеството за закъсняло плащане на сметката.

Още икономически новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase