Снимка: Reuters

Липсата на ръст в сектора на бързооборотните стоки в България вероятно ще доведе до фалити на част от по-малките хипермаркети, както и изтегляне на някои от големите търговски вериги. Друга възможност е  консолидирането на пазара – малките независими търговци могат да се обединят.

Прогнозите са на изпълнителния директор на Carrefour за България и Сърбия Милош Ристич. Заедно с част от ръководството на Marinopoulos, която управлява бизнеса на Carrefour в България, той представи някои от бъдещите планове на компанията за развитието ѝ у нас.

Сръбският мениджър определи българския пазар на бързооборотни стоки като стабилен и по-добре работещ в сравнение с повечето балкански страни. Един от основните проблеми според него е, че от няколко години пазарът е зациклил и не е показвал никакъв ръст. "При силната конкуренция и увеличаващия се брой магазини ефектът е преразпределяне на обороти между търговците", обясни той.

Не е изключено след време дори и представители на големите вериги у нас да се обединят, коментира мениджърът пред Investor.bg.  “Тази тенденция се наблюдава винаги, когато има икономическа криза. Оборотите се преразпределят, пазарът се наглася спрямо търсенето. Това са нормални процеси”, коментира той.

Българските потребители купуват основно стоки на промоция

Българинът купува основно стоки на промоция, като за последните две-три години оборотът на тези продукти се е удвоил, обясни Ристич.

„Хората влизат в магазините, ровят и се „залепват“ на отстъпките. В същото време стоки от щандовете за биопродукти и риба отиват на боклука. От тях не печелим нищо, но ги държим заради по-претенциозните клиенти и защото искаме да възпитаме ново потребителско търсене“, каза Ристич.

Той бе категоричен, че конкуренцията на пазара е жестока: „Ако ние отворим супермаркет до конкурентна верига, им отнемаме част от клиентите. Ответният удар е те да открият хипермаркет до някой наш, което има тежки последици".

В момента под френската марка работят 723 магазина в Гърция, 19 в Албания (след покупката на веригата Euromax), 17 в Кипър и 1 в Македония. В България веригата вече има 9 хипермаркета и 12 супермаркета в големите градове на страната. До края на тази година се планира и навлизане в Сърбия с магазини в Белград и Нови Сад. Експанзията ще се ръководи от "КМБ България".

Веригата се разраства у нас с инвестиция от 12 млн. евро.

Три нови магазина на френската верига Carrefour ще отворят в България през тази година. Инвестициите в новите обекти ще възлезе на около 12 млн. евро, а Ристич не изключи възможността при поява на добри локации да бъдат отворени и повече магазини.

До края на април ще бъдат открити магазини в "Панорама мол" - Плевен и в "Ритейл парк Пловдив". През есента "КМБ България" ще отвори и най-големия си обект за годината – хипермаркет от 7000 кв.м в търговския център Plaza West в столичния квартал "Люлин".

Още по темата четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase